tiistai 30. lokakuuta 2012

tiistain ratoksi

 LIEBSTER AWARD:  
''This little award is all about discovering new blogs and helping those with less than 200 followers to get recognised.'' 
1. EACH PERSON TAGGED MUST POST 11 THING ABOUT THEMSELVES
2. THEY MUST ALSO ANSWER THE 11 QUESTION THE 'TAGGER' HAS SET FOR THEM
3. THEY MUST CREATE 11 MORE QUESTIONS TO ASK BLOGGERS THEY HAVE DECIDED TO TAG
4. THEY MUST THEN CHOOSE 11 BLOGGERS WITH LESS THAN 200 FOLLOWERS AND TAG THEM IN THEIR POST
5. THESE LUCKY BLOGGERS MUST THEN BE TOLD
6. THERE'S NO TAG BACKS


Minä yhdellätoista tapaa

1. Mää elän jatkuvasti todellisessa vaikeiden valintojen maailmassa, joista suurin osa koskee sitä, mitä elämältä haluan. Rintamamiestalo ja omenapuut suomalaisessa maalaisidyllissä vai kattohuoneisto ja ranskalainen parveke Dublinissa? Täydellinen uraputki, jakkupuku ja ravintolailtoja viidesti viikossa vai hiekkalaatikonreuna, kestovaippailu ja kaksi lasta? Nämä heijastuvat tähän hetkeen jossain määrin, sillä ne tekevät melkein jokaisesta valinnastani huonon jonkun tulevaisuusvision kannalta. 

2. Olen nykyaikainen nainen, jolle ei ole olemassa sukupuoliodotuksia tai rooleja ja jolle tasa-arvo on kaikki kaikessa. Siitä huolimatta salaa fiilistelen 50-lukua ja ilahdun suunnattomasti jos joskus voin vaan delegoida pyöränrenkaan paikkaamisen vedoten siihen että "mä en vaan voi enkä osaa"

3. Mulla on paljon parjattu tarve päästä välillä "kotiin rauhoittumaan". Käytännössä se ilmenee niin, että jos olen ollut koko päivän sosiaalinen, on oltava yksin pari tuntia ennen illan sosiaalisia menoja. Tästä on vaikea tinkiä.

4. Välillä aina tajuan sen, miten kova ääni mulla onkaan. Kerran tai pari kertaa elämässäni oon havahtunut kuuntelemaan itseäni ja fakta tuntuu olevan se, että yleensä huudan tai sitten kuiskaan. Mulle se, mikä muille on huutoa on kuitenkin vain ihan normaali äänenvoimakkuus. Anteeksi.

5. Irkkutanssi on mulle niin valtava voimavara ja rakkaus, ettei sitä oikein voi kuvata. Mieluummin luopuisin vaikka vasemmasta kädestäni kuin siitä. Eikä kyseessä ole pelkkä tanssi, vaan laajemminkin rakkaus Irlantiin ja sen kulttuuriin. Tanssi kuitenkin on mulle vähän kuin seksi joillekin toisille: se on mielessä ensimmäisenä herätessä ja viimeisenä illalla. Ilahduttavinta on se, että tämä on jostain syystä hyvin tyypillistä irkkutanssijoiden keskuudessa, tämä kokonaisvaltainen hullaantuminen.

6. Kaipaan pirusti soitintani, joka on tällä hetkellä kanssabloggaajan siskolla hyvässä hoidossa. Haluaisin kuitenkin taas opetella soittamaan kannelta, koska believe it or not, olin siinä hyvä. Voisin olla vielä joskus.

7. Vaikka olen puhelias ja sosiaalinen, en ystävysty kovinkaan helposti ja "vaadin ystäviltäni paljon". Käytännössä se tarkoittaa sitä, että oletan ystävieni voivan puhua minulle ja itseni voivan puhua heille myös kipeistä asioista. Sanon sen tämän aivan liian harvoin, mutta ystävät, olette aivan käsittämättömän rakkaita.
Mä kuitenkin koen suurta tarvetta ystävystyä. Superlaaja kaveripiiri ei ole mun juttu, mutta läheiset ystävät todellakin on.

8. Mulla on koko ajan kissa-ikävä Maailman Parhaan Nakun ollessa vanhemmillani Laukaassa. 

9. Olen naurettavan herkkäitkuinen. Itken surusta, harmista ja kiukusta, liikutuksesta, ilosta, lehteä lukiessa, nähdessäni hyvän trailerin, kuullessani hyvän biisin, todistaessani onnistumista, onnistuessani itse, epäonnistuessani, todistaessani epäonnistumista.. you name it.

10. Mulla on ihan spesiaali pätemisääni, kuulemma. Olisi hauska joskus kuulla itseään ja voida verrata äänensävyjään. 

11. Perhe on hirveän tärkeä ja menee monessa tilanteessa etusijalle. Mun perheeni ei ole mikäään halihalipusipusiootparasjaihana-perhe, mutta meillä on paljon yhteisiä juttuja ja traditioita mistä jokainen pitää kiinni mielellään. Perhettäni kohtaan (kuten muitakin rakkaita) mulla on myös vahva suojeluvaisto, enkä pysty sietämään juurikaan arvostelua perheenjäsenteni toimia kohtaan, olipa ne miten fiksuja tai typeriä tahansa.


Miian kysymykset

1.  Hauskin kuulemasi vitsi? Tai viimeisin, ellet muista hauskinta.
- Hauskin, voi ei. Ne on oikeesti painokelvotonta settiä. Viimeisin oli luultavasti juutalais why not, Miialta as usual.

2.  Mikä ärsyttää tällä hetkellä?
-  Loska. Harvinaista, mutta mikään muu ei ärsytä.

3. Mitä tämän vuoden aikana ensimmäistä kertaa lukemistasi kirjoista suosittelisit blogisi lukijoille?
- Laura Honkasalon Sinun lapsesi eivät ole sinun. Honkasalo on mulle uusi tuttavuus ja hyvä sellainen onkin. Jos 70-luvun kommarit ja kipeät perhesuhteet sekä erinomainen ja koskettava kerronta kiehtoo, voin suositella lämpimästi.

4.  Millainen taustakuva tietokoneesi näytöllä on?
- Kuva, jossa on merta ja kallioita ja lukee "move to Ireland" ja se on yksi näitä we♥itistä haalittuja mitä haluat tehdä ennen kuolemaasi -kuvia.

5. Millainen on kamalin sinusta otettu valokuva ja mikä on tarina sen taustalla?
- Näistä voisin tehdä vaikka oman postauksensa koska näitähän riittää. Se oli Espanja, bussimatka ja viiden euron veto. 

6. Jos saisit elää ihan millaista elämää vain haluaisit, millaista eläisit? 
- Tähän aika kattava eos-vastaus löytyy kohdasta yksi tuolta vähän ylempää. Vastaan kuitenkin, että onnellista anyway.

7. Mikä historiallinen ajanjakso kiehtoo sinua eniten?
- 1800-luku, eritoten brittiläinen maaseutu ja ylimystö. Ei, en ole katsonut liikaa Jane Austen-filmatisointeja.

8. Jos elämästäsi tehtäisiin elokuva, kuka näyttelisi sinua? Sallittua on määritellä näyttelijät myös muihin tärkeisiin rooleihin. (Esim. kuka näyttelisi minua.)
- Lily Loveless koska näytin joskus vähän siltä ja se on niin kuumis että voisin vain toivoa olevani yhtä ihku joskus. Muita näyttelijöitä en tiedä vielä. Miia, kenet haluaisit näyttelevän sinua? Muutkin saavat osallistua tähän kollektiiviseen ajatusleikkiin.

9. Luettele viisi kaunista sanaa.
- sammal, hujaus, hiljaisuus, aalto, vierivä

10. Haukkumanimi, jota yleisimmin käytät?
- Lempeästi puhuessa lortto. Muuten ehkä kusipää.

11. Kenet haluaisit asumaan terraarioon?
- Iguaanin tai Mia Wasikowskan. Jälkimmäinen saisi kyllä halutessaan viettää runsaasti aikaa myös lasin tällä puolen.


Ja ne omat kysymykset

1. Kuka on esikuvasi?
2. Kuka on lempikuninkaallisesi ja miksi?
3. Kerro kolmella sanalla, millainen ihmistyyppi vie sinulta jalat alta?
4. Mille hyväntekeväisyystaholle testamenttaisit perintösi, mikäli olisi pakko? Miksi?
5. Lempilainauksesi?
6. Kolme kirjaa, jotka muuttivat elämääsi jotenkin?
7. Mikäli huomispäivä olisi elämäsi viimeinen, miten haluaisit viettää sen?
8. Yksi paha tapasi?
9. Kauneinta maailmassa?
10. Mitä kaipaat menneisyydestäsi?
11. Elämäsi voimabiisit? Eli siis ne kappaleet, jotka saavat aina hyvälle tuulelle/auttavat näkemään asiat positiivisemmin/tuovat energiaa


Haastan

- Tämän lukeneista jokaisen, joka tätä ei ole vielä tehnyt ja bloggaa. Ilahtuisin erityisesti, mikäli Riina tekisi tämän (nyt tämä siis velvoittaa sinua, anteeksi♥), ja haluaisin nähdä myös Peean vastaukset näihin (vaikka tiedän, rakas, ettet varmastikaan jaksa :D)



3 kommenttia:

  1. No mä melkein itkin tänään sille luennon kansalaisjournalismille Sandysta koska se herätti mussa suuria tunteita. Ai niin ja aamulla itkin luentomateriaaleissa olleelle metsäyhtiön mainokselle.

    Ihana postaus. Olet huippu.

    VastaaPoista
  2. Metsäyhtiön mainos... I feel you. Voisin itsekin kyynelehtiä sellaiselle.

    Itse asiassa itse olet.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. http://aksucom.files.wordpress.com/2012/09/tarina.jpg

      Kato ny oikeesti.

      Poista

Kaikenlainen faniposti tänne.