sunnuntai 31. lokakuuta 2010

Svensktalande bättre folk


Ja, det var ju fint.


Laura saa Toffifeensa, minä saan Tobleroneni.
Ruokaan meni muutenkin ehkä ihan muutama euro ja kruunu.

Hotelliaamiaisella sai hyvää pullaa.

Hötorgshallenista sai hyvää falafelia.

McDonaldsista sai hyvän kymmenen kruunun juustohampurilaisen ja McFlurryn (olen näinkin paikalliseen kulttuuriin tutustuvainen).


Lisäksi pääsin tapaamaan jälleen ihanan ruotsalaisen ystävättäreni, johon tutustuin kesällä Pariisin lähettyvillä ollessani bussimatkalla "kotiin" Fjällräven-reppuani kantaen.


Gamla Staniin voisin muuttaa koska vain. Sitten saattaisin tosin jättää nykymaailman mukavuudet, kuten sähkön. Mukulakivet ja kapeat kujat pitää priorisoida korkeammalle.


Viistokujaa emme edes Gamla Stanista löytäneet. Lähin vastaava lienee ollut Hallongrottan myyntitoimialanaan "böcker och kuriosa". Minulla on nyt maailman hienoin kangaskassi.





Ruotsinlaivalla 24H puolestaan oli huvittavaa. Tax Free huusi ostamaan kilokaupalla karkkia. Karaokelaulanta oli juurikin niin ihanaa kuin sen voi kuvitella olevan, joskin kännilaulajien kuuntelu omaa vuoroa odotellessa oli sieltä ja syvältä.
Discon niggojen mielestä olin "beautiful" ja yksi jopa kuulemma rakasti minua. Englanniksi ja italiaksi. Niin varmasti juu. Takiaisina kiinni, vaikka näytin lähinnä perseeltä juuri kuten yleensäkin.


Minulla on muutama valokuva matkan varrelta (niitä on kahta tyyppiä: sumuisia ja Joannan ottamia), joten on täysin mahdollista, että "Miia matkailee" -sarja saa jatko-osan. Ajalliset resurssini eivät kuitenkaan siihen juuri nyt riitä, sillä huomiseen psykologiankokeeseen valmistauduin Ruotsissa juuri niin paljon kuin arvata saattaa. Luonnollisesti kurssi käsittelee muiden aiheiden lomassa motivaatiota. Sitähän meillä riittää.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kaikenlainen faniposti tänne.