perjantai 4. toukokuuta 2012

Draw me like...

Mulle tuli joku tosi hämärä söpöstelykohtaus ja halusin vaan nostalgisoida piirroshahmoja lapsuudesta ja nykyisyydestä (koska lyhyen aikavälin nostalgia on asia) ja samalla analysoida sellaisia piirrettyjä tyyppejä, joihin samastun. Ja muutenkin vaan vähän perjantaifiiliksissä googletella söpöjä asioita. Valikoinkin tähän viisi piirrettyä(/animoitua) idoliani käyttäen valikointiperusteena sitä, että juuri näitä yksilöitä olen fanittanut facebookissa.



Mato Matala


Katsokaa nyt miten söpö se on. Penskana olisin halunnut Mato Matala -pehmolelun mutta mistäpä mää sellaisen. Hahmon luonteenpiirteitä en kyllä muista mutta varmaan fiksu tyyppi koska tykkäsin. Sitä paitsi se on mato jolla on kenkä ja maailman pähein hattu. Taidan vieläkin haluta sen pehmolelun.


Dogi


Tässä ollaan heti sen faktan äärellä, että Dogia (Dug) ei ole ollut olemassakaan mun lapsuudessani. Mutta mun pikkusiskojeni lapsuudessapa on. Ja mun Dogi-pehmoleluni kuuluu kyllä tärkemmän omaisuuden joukkoon. Ostin sen Val d'Europe'n Disney-kaupasta, jossa olin itse töissä kesällä 2010. Omaan kassaan maksoin työpäivän jälkeen; huolellisesti valitsin valtavasta korillisesta ale-Dogeja, minkä haluan lemmikikseni, poistin hellästi varkaudenestomuovilätkän ja illalla Dogi olikin jo unikaverina. On muuten vieläkin.

Mää ilahduin AINA kun joku osti tällaisen.


Zazu


Olen nähnyt Leijonakuninkaan valehtelematta varmaan sata kertaa, koska se oli Prinsessa Ruususen ohella mun suosikki niihin aikoihin kun mulla oli tapana herätä aamulla tyyliin viideltä niin että tarvitsin jotain tekemistä kun sisarukset nukkuivat ja vanhemmat olivat sikalassa (ja katsoin aina jonkun elokuvan ja yleensä se oli jompikumpi näistä kahdesta leffasta siis). En muista mitä ajattelin Zazusta pienenä. Varmaankin halveksuin. Sittemmin olen oppinut ymmärtämään täydellisesti tätä hahmoa. Meillä on sielujen sympatiaa, oikeasti. Minusta tuntuu usein, että olen Zazuna rääkymässä leijonanpennuille, joita ei kiinnosta kuunnella huolestunutta järjen ääntä. Oi Zazu. I feel your pain, bro.


Hemuli


Hemuliinkin samastun. Miettikää vaikka sitä kertaa, kun se uskoi löytäneensä uuden lajin mutta ei halunnut puhua siitä ennen kuin kasvitieteelliseltä seuralta tuli vahvistus, ja sitten kun se vahvistus tuli niin se ei muusta puhunutkaan. Ja jos käy hyvä tuuri niin joku tekee lettuja sen kunniaksi.

Myönnetään, että muumihahmoista Hemulin lisäksi samastun myös Vilijonkkaan (etenkin Muumilaakson marraskuun versioon), mutta hei, Hemulilla on maailman pähein mekko. Tahdon tuollaisen. Puoleen reiteen ylettyvänä versiona kenties. Ai että olisi nätti.



Manny


Elokuvasta Poutapilviä ja lihapullakuuroja. Ovela hahmo, jonka kautta lastenelokuvaan on jo parilla dialoginpätkällä ujutettu ainakin allekirjoittaneeseen kovin iskevää huumoria ja yhteiskuntakritiikkiä.

Sam Sparks: We need a doctor! Is anyone here a doctor? Anyone?
Manny: I am a doctor.
Sam Sparks: You are?
Manny: I was, back in Guatemala. I came here for a better life. Pretty great decision, eh?

Manny: You are going to need a co-pilot.
Sam Sparks: You are a pilot, too?
Manny: Yes. I am also a particle physicist.
Sam Sparks: Really?
Manny: No, that was a joke. I am also a comedian.


Kenen pitäisi olla tässä listassa päheytensä takia? Kuka muu muistuttaa minua?  Entä kehen sinä samastut? Tahdon kuulla.

4 kommenttia:

  1. Mato Matala! ♥ Jos sä samaistut noihin fiksuihin järjenääniin, voisit kaiketi samaistua Matoonkin, se oli juuri sellainen tyyppi.

    Itse olisin laittanut tälle listalle varmaan Aku Ankan, Haadeksen ja Niiskuneidin, koska ne on kaikki päheitä. Ihanaa muuten että joku muukin käyttää sanaa pähee!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jee mun mutu-tuntuma Matosta oli siis oikea!!

      Pähee on pähee sana ja muutenkin tykkään käyttää sanoja jotka kaikki muut on unohtaneet tyyliin vuonna 2001, tai 1901 tai 1801. <3

      Poista
  2. MIIA SÄ OOT NIIN IHANA!

    En nyt kyllä keksi ketään tälle listalle.

    VastaaPoista

Kaikenlainen faniposti tänne.